×
×
  • پزشکیان: ضرورت تدوین راهبردهای روابط‌عمومی برای مدیریت بحران و افزایش اثربخشی

  • کد نوشته: 38211
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۴
  • 0
  • رئیس‌جمهور بر اهمیت نقش روابط‌عمومی‌ها در شرایط بحرانی تأکید کرد و گفت: داشتن راهبردهای مشخص برای وضعیت‌های مختلف، ضرورتی است تا سازمان‌ها غافلگیر نشوند و بتوانند با پیش‌بینی دقیق، حداکثر اثربخشی را در مدیریت بحران و ارتباطات سازمانی به دست آورند.
    پزشکیان: ضرورت تدوین راهبردهای روابط‌عمومی برای مدیریت بحران و افزایش اثربخشی

    به گزارش یونا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در پیامی به اختتامیه «بیست و یکمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی» یکی از ارکان و اصول اصلی روابط‌عمومی‌ها را کسب تفاهم از طریق گفت‌و‌گو، اقناع و وفاق در جامعه دانست و اظهار داشت: کارویژه‌هایی که از نیازهای امروز نظام حکمرانی کشور است، لذا ظرفیت حل اختلاف، تمرکز بر اشترکات، بسط گفت‌وگو و اهتمام در رضایت‌مندی مردم، به این حرفه ماهیتی ارزشمند بخشیده است.

    متن پیام رئیس‌جمهور به‌شرح زیر است؛

    به نام خداوند جان و خرد

    در جهان امروز روابط‌عمومی‌ها در نقشی فراتر از دانش و حرفه، با استفاده روزافزون از علم و فناوری، به‌ویژه فناوری‌های ارتباطی جدید و رسانه‌های نوظهور، در اطلاع‌رسانی به‌موقع، روشنگری و تنویر افکار عمومی نقشی مهم و سازنده ایفا می‌کنند. ماهیت روابط‌عمومی‌ها نشان می‌دهد که این حرفه، نگاه مردم‌مدارانه دارند و همواره در راستای آسایش و آرامش جامعه، اهتمام می‌ورزند و شکل‌گیری آن نیز بر پایه خدمت به مردم بوده است.

    یکی از ارکان و اصول اصلی روابط‌عمومی‌ها، کسب تفاهم از طریق گفت‌و‌گو، اقناع و وفاق در جامعه است؛ کارویژه‌هایی که از نیازهای امروز نظام حکمرانی کشور است، لذا ظرفیت حل اختلاف، تمرکز بر اشترکات، بسط گفت‌وگو و اهتمام در رضایت‌مندی مردم، به این حرفه ماهیتی ارزشمند بخشیده است.

    بدیهی است کارکردهای روابط عمومی صرفاً به دوره صلح مربوط نمی‌شوند، بلکه در مدیریت و عبور از بحران‌ها از طریق روحیه‌بخشی، افزایش تاب‌آوری، دفاع از مواضع و ارزش‌های حیاتی جامعه و روایتگری نقش بارز و برجسته‌ای دارند.

    ما این وضعیت را در جنگ 12روزه رژیم صهیونیستی علیه کشورمان به‌وضوح دیدیم و دست‌اندرکاران روابط‌عمومی‌ها کنار نیروهای نظامی و امدادی، اقدامات مهمی در عرصه افکار عمومی انجام دادند، اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، کمک به حفظ وضعیت عادی، آمادگی پیش از بحران، ایفای نقش حداکثری در زمان بحران و کمک به بازگشت به وضعیت عادی در پسابحران است.

    روابط‌عمومی‌ها باید برای وضعیت‌های مختلف راهبردهای مشخصی داشته باشند و این یک ضرورت است تا در بحرانْ غافلگیر نشویم و بتوانیم با افزایش توان پیش‌بینی، حداکثر اثربخشی را در چنین موقعیت‌هایی داشته باشیم. از روابط‌عمومی‌ها انتظار می‌رود همواره تعاملی مبتنی بر احترام و تکریم با مردم داشته باشند، در این صورت است که می‌توانند با جلب اعتماد مردم از موهبت همراهی آنان در مواقع ضروری بهره‌مند باشند و قدرت نرم‌افزاری خود را برای رویارویی با بحران‌های احتمالی تقویت کنند.

    در پایان، مراتب تشکر خود را از برگزارکنندگان این رویداد اعلام می‌دارم، و برای همه دست‌اندرکاران روابط عمومی در ایران و جهان، آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.

    مسعود پزشکیان
    رئیس جمهوری اسلامی ایران

     

     

     

    #روابط_عمومی
    #مدیریت_بحران
    #پزشکیان
    #راهبرد_سازمانی
    #ارتباطات
    #اثربخشی

    منبع: تسنیم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *